logo

Oefeningen

Kegeloefeningen zijn oefeningen op de bekkenbodemspieren te versterken. Deze pagina geeft een overzicht van hoe je kegeloefeningen doet die de bekkenbodemspieren simpel en effectief te verstevigen. Informatie over waarom je deze spieren zou willen verstevigen kun je vinden op de volgende pagina’s; seks, zwangerschap, urineverlies.

Voor Kegeloefeningen gebruik je twee balletjes die doormiddel van een verbindingsstuk aan elkaar vast zitten. Deze balletjes worden pleasure beads, of ook wel ben-wa balletjes genoemd. Voor de beschrijving op deze pagina heb je de pleasure beads nodig. Via de website kun je de veel gebruikte ‘lily beads’ bestellen.

Hoe u de Lily Beads gebruikt:

Breng de Lily Beads in de vagina in. Dit kan met of zonder glijmiddel. De Lily Beads horen een voor een ingebracht te worden. Om een sterkere bekkenbodemspier te krijgen zou je denken dat je bepaalde herhalingen en spanningen zou moeten verrichten, maar dit is juist het ideale aan het gebruik van de Lily Beads. Door het inhouden van de balletjes, en het voorkomen dat de balletjes uit de vagina vallen, span je de bekkenbodemspier. Je kunt ondertussen gewoon rondlopen en je bezighouden met je dagelijkse bezigheden.

Om te beginnen houd je de balletjes gedurende zo’n 20 minuten in. Als je eenmaal comfortabel bent met de balletjes ingebracht kun je die tijd verlengen. Sommige vrouwen houden de balletjes gedurende enkele uren in. Let erop dat de Lily Beads zeer comfortabel zijn en je daarom soms niet altijd merkt dat ze draagt. Vergeet ze dus niet weer uit te doen!

Er zijn verschillende formaten pleasure beads. Hoe groter de balletjes, hoe makkelijker. De Lily Beads zijn een ideaal formaat om mee te beginnen.
De balletjes zijn na een oefening gewoon onder de kraan af te spoelen en schoon te maken.