logo

Urineverlies

Voor veel mensen heerst er een taboe op urineverlies. Echter heeft 70% van de vrouwen er na de zwangerschap structureel last van. Gelukkig zijn deze problemen ook weer te verhelpen. We leggen u graag uit hoe.

taboo

Moet u vaak naar het toilet? Of kunt u uw urine soms niet ophouden. Dit zou kunnen komen door een van de volgende oorzaken; ouderdom, overgewicht, stress, of net na de zwangerschap. Een verzamelnaam voor deze oorzaken is stressincontinentie (urineverlies). Bij de meeste mensen houdt de blaas de unine op totdat het uitkomt naar het toilet te gaan. Normaal gesproken is dit vier tot acht keer per dag. Moet u vaker dan acht keer naar het toilet, of wordt u โ€˜s nachts vaak wakker om naar het toilet te gaan? Dan kunnen bekkenbodemspieroefeningen de oplossing bieden.

Het is bewezen dat doormiddel van kegeloefeningen (bekkenbodemspieroefeningen) vrouwen hun urine beter kunnen ophouden. Kegeloefeningen zijn oefeningen waarbij je ritmisch je PC-spier, of bekkenbodemspier samentrekt en loslaat. Je PC-spier, of bekkenbodemspier, houdt je bekkenorganen op zijn plek, en draagt bij aan het afsluiten van de urinebuis en daarbij het ophouden van de urine. Vrouwen met sterkere bekkenbodemspieren hoeven minder vaak naar het toilet en hebben minder last van urineverlies.

Om met Kegeloefeningen effectief urineverlies te lijf te gaan gebruik je een zogenaamde โ€˜kegel balletjesโ€™. Deze zijn ontwikkeld om de bekkenbodemspier effectief te trainen. Via de website kunt u de Lily Beads bestellen. Dit zijn speciaal ontworpen kegelballetjes die u kunt aanpassen naar eigen wens, voor een persoonlijk resultaat. Lees op onze website meer over de Lily Beads, en de bijbehorende oefeningen.